maandag 30 juli 2012

Dag 4&5: Alicante (Mia meets Laffe Hond en Knut)

Van Bilbao naar Alicante... Het begon best lekker want ik was door mijn wekker heen geslapen. Heerlijk getukt daar in Hesperia (dat aanrader-hotel). De route zelf was ook al zo geweldig; bergen in allerlei hoogtes en kleuren, brede rustige wegen (geeneen NL-er?!) en ook hier volop zonnebloemvelden.

Na 8,5 uur vond dan hèt weerzien plaats. Mia lag met haar neef en nicht te dobberen in het zwembad en zei "hoi mam, ik blijf nog in het zwembad hoor"... Ik had zelf eigenlijk een andere koude douche in gedachten. Maar gelukkig, ze kwam er toch uit en ik kreeg een hele fijne knuffel en een paar mooie tekeningen.

Knut en Laffe Hond sprongen ook gelijk het zwembad in, die waren wel toe aan een verfrissende duik. Mia helemaal in de wolken dat haar langvergeten vriendjes waren meegekomen, er werd gedoken, gesparteld en hoge bommetjes gemaakt. Tsja toen ging ik ook maar los.

Fantastische dagen gehad bij opa Jaap en oma Joke, heerlijk in de watten gelegd en als kers op de taart nog een traditioneel Spaans straatfeest mee gekregen in Guardamar; fiestas des Moros y Cristianos. Rijen lang met (soms zeer aangename) Spagnolen in traditionele vechtersuitrustingen gevolgd door muzikanten die de temperatuur nog wat tandjes wisten op te schroeven (en het was al 38•) met hun geweldig opzwepende muziek.

Mia kon Laffe Hond niet onder controle houden toen een troep roodhuiden voorbij marcheerden. Bleek van een concurrerende stam te zijn. Het is dat zijn paard thuis onthoofd in de speelgoedkist ligt maar anders had hij ze zo alle twaalf met z'n tanden gescalpeerd. (Van dat "laffe" zie ik op dit moment sowieso bar weinig terug, brrr dit was best eng).

En ook Knut wist aan onze aandacht te ontsnappen toen de Vikingen passeerden (met hun niet altijd evenveel aan de verbeelding overlatende outfits). Helaas voor ons zag Knut dit als een uitdaging en trok zo pardoes al zijn kleren uit -op z'n sjaal na- om vrolijk mee te gaan stampei maken.

De reuzen uit de optocht konden er gelukkig om lachen. Zodoende mochten Knut en Laffe Hond een stuk meemarcheren, met de geelhuiden.

Die avond op z'n Spaans om 2 uur gaan slapen (voor mijn doen retelaat) want de volgende ochtend in max. 5 uurtjes, op naar Barcelona!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten