woensdag 25 juli 2012

Dag 1; Rouen

Ik heb toch maar twee vriendjes meegenomen, Laffe Hond de Indiaan en Viking Knut. Ik kwam ze tegen toen ik gisteravond Mia's kamer ging dweilen (ja want dat doet toch iedereen voordat hij op vakantie gaat, soppen en dweilen?!). Zij waren wel toe aan een verzetje dus ik dacht waarom niet.

Prima ritje gehad. Lekker meegezongen met Gabriel Rios en de Gorillaz. En ondertussen M&M's knabbelen en smullen van de van huis meegenomen nog even snel geblende bietensap met appel en wortel. 6,5 uur lang een feestje, dat snap je.

Nu in Rouen met de blote pootjes op het terras. Zelfs al de grote Kathedraal bezocht en een kaarsje gebrand (Laffe Hond de arme stakker durfde hem niet aan te steken dus dat heb ik maar voor hem gedaan. We brandden hem voor z'n paard die hij in de speelgoedkist (onthoofd en al) heeft moeten achterlaten).
Ik zou ik niet zijn als ik niet al wat winkels bezocht had. Ik heb twee kleine tasjes met inhoud en een wat grotere tas met - hoe kan het ook anders - een paar nieuwe schoenen.

Vanavond is er een Aria-concert in de Grand Eglise. Zal ik? (Misschien wat te zwaar voor Knut, deze viking is meer van het ruigere werk, dus ik laat deze culturele uitspatting maar aan me voorbij gaan).

Dacht ik in een VET hotel te zitten, blijkt het een chambres d,hôtes te zijn. Veel leuker! Een bed and breakfast bij een stokoud Frans mannetje in een pand uit 1700. Daniël (zo heet het mannetje) is super gastvrij, is zelfs met me meegereden om mij de parking te wijzen. Ben de enige gast. Alleen is hij mijn kamersleutel kwijtgeraakt... Jaja, wordt dit mijn eerste "avontuurtje"? ;(Knut beschermt me wel, van Laffe Hond weet ik het zo net nog niet).

Inmiddels in mijn eentje (hoewel) gedineerd bij leuk restaurantje, onder de rook van weer een andere kerk. Daniel is z'n kat kwijt (oei dit gaat heel spannend worden vannacht) en ik lig uitgeteld op bed deze blog te plaatsen.

Ik vind dit leuk!

1 opmerking:

  1. Leuk Bon! Een viking en indaan, daar past nog wel een musketier bij :) Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen